(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start': new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0], j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src= 'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f); })(window,document,'script','dataLayer','GTM-NN6VMBC');
Interview

Adviseur Diederick: “Het allerleukste aan mijn werk is het samenwerken en verbeteren”

Van opdrachtgever naar opdrachtnemer: kort geschetst de loopbaan van Diederick van Drunen. Hij begon zijn carrière bij Lantor, waar hij startte als productontwikkelaar en uiteindelijk de rol van KAM-manager op zich nam.

Tijdens zijn tijd bij Lantor kwam hij in contact met KWA: "KWA begeleidt Lantor al lange tijd, en zo leerde ik Linda kennen," zegt Diederick. Zijn eerste indruk van KWA was positief: "De communicatie was prettig en duidelijk. Het feit dat je één aanspreekpunt hebt met een heel netwerk van specialisten daarachter, maakt het makkelijk om vragen te stellen over allerlei onderwerpen."

Altijd iemand die je verder helpt

Een van de grootste voordelen van deze samenwerking was volgens Diederick het vangnet van expertises binnen KWA. "Niemand weet alles, maar er is altijd iemand die je verder kan helpen door je door te verwijzen naar een collega. Dit was voor mij, als nieuweling in het KAM-vakgebied, enorm waardevol."

De KAM-contactgroep bood Diederick een platform om met gelijkgestemden te sparren en ervaringen te delen. "Als KAM-manager voelt je functie soms wat eenzaam. Je hebt niet altijd sparringpartners om mee te overleggen. In de contactgroep kon ik mede-KAM’mers ontmoeten en bespreken hoe andere bedrijven omgaan met vergelijkbare vragen. Het was en is een waardevol netwerk.”

Bij Lantor gebruikte Diederick ook Makeonline, en in het begin niet helemaal naar tevredenheid. "Maar gelukkig werden er belangrijke en goede aanpassingen gedaan. Samen hebben we Makeonline zo ingericht dat het perfect werkt voor Lantor."

Klanten begeleiden zodat het echt werkt

Een paar jaar geleden koos hij voor KWA. Een logische stap:  "Ik heb al veel bedrijven van binnen gezien en wil mijn ervaring inzetten bij mijn klanten," legt hij uit. Een voorbeeld hiervan is de implementatie van ISO 14001. "Dat is vaak een worsteling voor klanten, vooral omdat er op de werkvloer en in procedures veel geregeld moet worden. Mijn taak is om hen te begeleiden in wat de norm vraagt en hoe ze dat op een manier kunnen doen die ook echt voor hen werkt."

Diederick werkt 2 dagen per week als interim bij CABOT, een chemiebedrijf waar hij al 10 jaar bekend mee is. "Het allerleukste aan mijn werk is het samenwerken en verbeteren," zegt hij. "Je helpt de klant echt verder door niet alleen rapporten te schrijven, maar door hen te leren het zelf te doen." Hij benadrukt dat bij KWA vrijheid en verantwoordelijkheid belangrijk zijn. "Het moet bij je passen om daarmee om te gaan. Binnen bepaalde grenzen is er veel mogelijk," vertelt hij.

Samen het beste resultaat bereiken

De ideale collega bij KWA heeft volgens Diederick een aantal belangrijke eigenschappen: "Iedereen heeft zijn kwaliteiten. Het is belangrijk om je in anderen te verplaatsen en met een open blik naar situaties te kijken. Een doorzetter met een 'hoe-dan-wel mentaliteit', een helikopterview, en een open-mind met oog voor zowel zakelijke als privé-aspecten, maakt het mogelijk om samen het beste resultaat te bereiken.”

Enthousiast geworden en wil je meer weten? Kijk dan naar deze vacature.