Uw bedrijf moet invulling geven aan verschillende onderdelen van het explosieveiligheidsbeleid. Dit om te voldoen aan he...
11-01-2021
Het is nodig dat organisaties en hun mensen in beweging komen, samenwerken en veranderen. KWA helpt u daarbij.
In ieder bedrijf zijn continu veranderingen gaande. Kleine, maar soms ook heel grote verandertrajecten. Om ambities op het gebied van Kwaliteit, Arbo, Milieu en Duurzaamheid waar te maken is het nodig dat organisaties en hun mensen in beweging komen, samenwerken en veranderen. KWA kan u daarbij werk uit handen nemen, wat het succes van uw verandering vergroot.
Veranderingen in organisaties realiseren is een complexe opgave. Het rendement van een veranderaanpak ontstaat uit de succesvolle combinatie van drie elementen: de inhoud en de acceptatie van het eindresultaat en het proces van verandering. Het gaat niet alleen om het vinden van de inhoudelijk beste oplossing, maar ook om de manier waarop deze tot stand komt: een zorgvuldig proces, waarmee de verandering ingebed wordt in de organisatie.
Door de groei van een bedrijf en de invoering van verschillende (management)systemen kan het systeem onnodig complex worden. Met zijn ruime ervaring met managementsystemen kan KWA snel inzicht verschaffen hoe een complexe structuur te versimpelen tot een overzichtelijk en eenvoudig te beheersen systeem.
KWA kan als vakspecialist ondersteunen op de inhoud of als procesbegeleider op het veranderproces. Het inzetten van een KWA-procesbegeleider kent meerdere voordelen, omdat deze continu schakelt tussen proces, doelen, inhoud, ideeën, mensen en energie, zonder het resultaat uit het oog te verliezen. De procesbegeleider houdt het veranderproject/-programma op koers (scope, risico’s, planning, budget, etc.), terwijl de onafhankelijke helicopterview verfrissend werkt. Vanwege de praktische kennis en ervaring merkt zij zaken op die de organisatie zelf niet meer opvallen.
De moderne KAM-manager is de spin in het web binnen de organisatie op gebied van procesmanagement en -beheersing. De ISO-systemen zijn geëvolueerd van beheersing van processen op de werkvloer naar strategische managementsystemen. Van KAM-managers wordt gevraagd extra verantwoordelijkheden en een grotere rol richting MT en directie te nemen en op te treden als vertegenwoordiger van interne en externe stakeholders.
Deze nieuwe rol vraagt om andere vaardigheden. KWA begeleidt KAM-managers naar deze nieuwe rol en leert ze omgaan met de nieuwe verantwoordelijkheden.
Wij geloven in samenwerking. Of het erom gaat het huidige functioneren van de organisatie in beeld te krijgen, of om visievorming of de daadwerkelijke realisatie van de verandering, door samen op te trekken met de medewerkers van een organisatie wordt maximaal gebruik gemaakt van hun aanwezige kennis en ervaring. De beoogde verandering is, ook na het vertrek van ons als externe procesbegeleider, duurzaam geborgd.
KWA biedt coaching aan-KAM professionals die slagvaardiger willen worden en hun invloed in hun organisatie willen vergroten. De coaching helpt de KAM-professional met een frisse blik naar het eigen functioneren te kijken. Coaching van professionals vereist de wil om nieuwe vaardigheden te leren en kritiek constructief te gebruiken. De KWA coach put uit eigen ervaring en dient het belang van de professionals en hun organisatie.
Focus op houding en gedrag. Inzicht in uw veiligheidscultuur en veilig werken en handelen stimuleren.