Uw bedrijf moet invulling geven aan verschillende onderdelen van het explosieveiligheidsbeleid. Dit om te voldoen aan he...
11-01-2021
Geen zorgen meer of alles op orde is rondom wet- en regelgeving.
Saai werk, dacht Britte van Eck in eerste instantie. Maar niets is minder waar, zij heeft het enorm naar haar zin als office assistent bij KWA. Hoe is zij hier terecht gekomen en wat is er zo leuk aan haar werk?
“Ik kende KWA al van een buurtgenoot, die hier als adviseur werkt. Hij tipte mij en legde uit dat KWA een office assistent zocht om vooral klantdocumenten te corrigeren. Dat klonk saai en niet bij mij passend, dus ik zei nee. Een maand later stond Fons weer op de stoep en zei: ga anders gewoon een keer koffie drinken bij KWA. En dat heb ik gedaan”, vertelt Britte.
De rest is geschiedenis: ze ging op de koffie en de functie bleek veel uitdagender te zijn. “En zelfs klantdocumenten corrigeren vind ik hartstikke interessant”, lacht Britte, “leerzaam ook, je leert het bedrijf kennen en waar de adviseurs mee bezig zijn. Je leert bijvoorbeeld over warmte-koude-opslag, heel actueel. Ja, achteraf had ik een verkeerd beeld van de werkzaamheden. Het is ook veel meer dan alleen de klantdocumenten als offertes en rapporten.
Iedere office assistent heeft een specialisme. Mijn specialisatie is de rol van cursuscoördinator en dat behelst een veelvoud aan taken: plannen van alle bijeenkomsten, trainingen en webinars. Zorgen dat ze op de website komen en in de mailings. Alles voorbereiden voor de fysieke bijeenkomsten, locaties bezoeken af en toe. Ik ben ook het aanspreekpunt voor de KAM contactgroep en het Bedrijvennetwerk Energietransitie, allebei gefaciliteerd door KWA.”
Taken die Britte op het lijf geschreven zijn. “Ja dit past echt bij mij. Het fijne is dat je er stapje voor stapje op wordt ingewerkt door collega’s. Eerst een paar maanden die klantdocumenten doen, heel belangrijk, dat is je basis, en daarna je taken uitbreiden. Zo leer je ook het bedrijf en je collega’s goed kennen.”
Het gesprek gaat richting je persoonlijkheid om office assistent te kunnen zijn bij KWA: “Je moet er tegen kunnen dat het van de hak op de tak springt. Dan gaat de telefoon weer, dan staat een adviseur naast je bureau en je bent net van plan te focussen op een rapport. Je moet tegen die hectiek kunnen. Natuurlijk kun je ruimte inbouwen en bijvoorbeeld een dag thuis geconcentreerd werken. Maar er komen altijd allerlei taken tussendoor. Daarnaast heb ik allerlei nieuwe systemen geleerd, zoals om mailingen te versturen en het cms van de website. Handig als je daar als office assistent interesse in hebt.”
Britte vervolgt: “Het leuke van KWA is dat er altijd weer nieuwe mogelijkheden zijn. Stel dat ik over een paar jaar een beetje klaar ben met die bijeenkomsten, wat kan ik dan gaan doen op supportgebied. Er wordt met je meegedacht hoe jij je het beste kan ontplooien. Eventueel met een training of opleiding ter ondersteuning. Daarnaast is de sfeer heel fijn, iedereen gaat vriendschappelijk met elkaar om, of je nu directeur, adviseur of ondersteuner bent, iedereen is gelijkwaardig. Dat voelde ik al bij mijn allereerste gesprek. Het was meteen gezellig en ontspannen.”